Päls

Jag kan, och kommer nog aldrig förstå vad tjusningen med en päls är när man vet hur den har blivit tillverkad. Det handlar ju inte om pälsen i sig det handlar ju om hur man gör det, dom flår djuren levande för att pälsen ska bli finare, och det värsta är att det har man forskat fram ! Det hade ju varit en helt annan sak om man först hade dödat djuren på ett bra sätt och sen tagit pälsen och även användt köttet. För ja vi människor klarar oss inte utan kött, okej klarar oss gör vi, men vi är skapta för att äta det. Ja och inte utan päls förr ihäller men  förr tog man pälsen för att inte frysa och dom dödade djuren först och sen andände sig av både päls och kött. Det gör vi inte nu utan nu använder man päls för att det ser snyggt ut och inte för att hålla värmen för idag finns det så mycket fler alternativ som vi kan hålla värmen av. Det är just därför det är fel med päls p.ga sättet dom gör det på. Även dunjackor, för att gässen man använder rycker man fjädrarna 2 gånger på 1 och samma gås innan man dödar dom.

Jag förstår inte hur man kan ha mage till att stödja något som är så fruktansvärt? Ja visst jag tycker också att det ser fint ut med päls, men för f*n det finns fusk päls och ja visst det är väl tydligen inte lika mycket status men om man har vett nog i huvudet så borde men tänka om. Vad är det egentligen som är viktgast status eller djurens liv? Tänk er själva att någon skär i din hud och sen bara drar av allt ditt skinn? Asså jag vill bara spy av tanken. USCH !

Jag tänker inte lägga upp någon bild på hur det ser ut för jag kommer bara må dålig då. Men ni kan ju själv gå in och söka på fur industry på youtube.com om ni inte vet hur det går till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0