Tidningsartikel om Cybergymnasiet i Malmö !

Morgonen började med att jag vaknade hos min kära pojkvän. Senare så cyklade jag hem och åt och sen åkte till skolan. Jag kom till skolan klockan 13.00 och hade en samhällslektion rätt så chill satt och läste och diskuterade om Anna Anka, riktigt rolig människa.

Men nu till det som gör mig så jävla förbannad, får höra från mina klasskompisar om en artikel om min skola i City tidningen. Såklart så tar jag ju tidningen och läser, och där står det att vår skola (Cybergymnasiet) skulle vara den bästa skolan i Malmö och att eleverna självklart ger Cyber det högsta betyget. Men då är min fråga vilka elever? För jag har inte fått någon jävla enkät där jag får säga vad jag tycker om Cybergymnasiet. Där står även att undervisningen är fördelad över halvdagar, antingen så går man förmiddag eller eftermiddag och att detta har fungerat väldigt bra.

Jag och mina klasskompisar blev ju såklart förbannade eftersom att näst intill ingenting av vad som står i City stämmer överens med vad som är verklighet på vår skola. Så vi gick upp till vår rektor och frågade honom om detta var ett skämt och då får man för det första väldigt snea blickar, himlande med ögonen och otrevliga svar. För det första så kunde han inte prata med oss alla i grupp utan vi skulle gå in en och en. Först så blånekar han allt som står i tidningen och påstår att han inte alls har sagt något av det och frågar om vi verkligen tror på allt som står i tidningen. Sen erkänner han att han har sagt en del av det och slutligen så säger han att han har sagt mer än så. Vad är det för en dubbelmoralisk rektor?

Vi frågade även honom om enkäten som folk skulle ha svarat på eftersom att det står att 90% av skolans elever håller med om detta. Men vilka 90% då? Sandra frågar om enkäten och han frågar henne tillbaka: Ja, men går du i 2:an? Så enligt honom så är 90% av skolans elever 2:or? VA? Asså ren BULLSHIT.

Nu till det här med halv dagar, det står i papperna man får på öppethus osv. att man får välja antingen förmiddag eller eftermiddag men så är det inte för när jag fick mitt schema nu i 3:an så skulle gå eftermiddagstider när jag har valt förmiddag? Hur sant är det då? Såklart så gick jag upp och klaga för rätt ska vara rätt och då får jag som svar att man bara prioriterar dom som går i 1:an att dom sak få det man har valt, sen får vi typ "skylla" oss själva om vår kurser som vi har valt till ligger på eftermiddagstider men även mina karaktärsämnen ligger på eftermiddagstider?

Jag säger bara att mycket av det dom lovar på Cybergymnasiet i Malmö är en lögn för dom har det bara för att locka dit folk och det gör mig så jävla irriterad !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0