Daniellas Top 5

5 bästa sakerna med Egypten resan 2008

Hajarna
När jag såg dessa 2 hajarna mitt ute i havet
trodde jag att jag skulle dö, jag lev livrädd
även om de var en bit ifrån mig.
Jag var helt säker på att det var delfiner för
 dom var lika stora som delfiner men sen
såg jag att fenan var på andra hållet.
Men äntligen gick min dröm i uppfyllelse,
jag fick se livs levande hajar i det vilda.
Vackra varelser. 

Delfinerna
Simmade med vilda delfiner samma dag
som jag såg hajarna. Delfinerna såg så
fridfulla ut, dom hade till och med bebisar (:.
Det så ut som att dom simmade jätte långsamt
men det gick faktiskt skit snabbt.
Dom ser så lyckliga ut. Även detta var en
dröm för mig som gick i uppfyllelse.

Korallerna & fiskarna
Att simma bland korallreven är också en dröm
som jag alltid har velat uppfylla och det fick jag
även gör med denna drömmen.
Det är en helt annan värld, så många fina färger.
Och fiskarna, helt underbara. Jag såg till och med
en clownfisk, älskar dom och en blåsfisk också. Skit häftigt.

Pyramiderna
Även detta var en av höjdpunkterna på resan,
det är en sån upplevelse så det går inte att beskriva.
Vi red på kameler bort till pyramiderna i typ 20 minuter,
det kändes helt annerlunda när dom gick.
Jag var till och med inne i en av pyramiderna,
häftigt att kunna säga att man har varit i en pyramid,
även om det inte var så speciellt där inne.

Folket
Jag tyckte jätte mycket om folket som jag träffade där.
Ja visst dom ville dra in en i sina affärer men det är ju det
enda dom tjänar pengar på inte så konstigt tycker jag.
Jag hör så mycket folk som klagar över folket när dom
har varit i Egypten, men ärligt talat åker man till ett land
med mycket fattigdom där människorna är desperata över
pengar och har fördommar om dom så ja då åker
man hem med det oxå. Folket är skit snälla. Så det så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0